6/1/09

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ του Μενέλαου Δ. Τριαντα­φύλλου για την πορεία και για τη λειτουργία των υπηρε­σιών για θέματα νεολαίας του Δήμου Σταυρούπολης

Προς

κ. Διαμαντή Παπαδόπουλο, Δήμαρχο Σταυρούπολης, Νομού Θεσ­σα­λονίκης

κ. Σπύρο Λαζαρίδη, Αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Σταυρού­πολης, Νομού Θεσσαλονίκης

κ. Αναστασία Κυριακίδου, υπεύθυνη ΚΠΝ Δήμου Σταυρούπολης, Νομού Θεσσαλονίκης

Θέμα: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ του Μενέλαου Δ. Τριαντα­φύλλου για την πορεία και για τη λειτουργία των υπηρε­σιών για θέματα νεολαίας του Δήμου Σταυρούπολης Νομού Θεσσαλονίκης

Κυρίες, Κύριοι

Υπενθυμίζοντας με τη συμμετοχή μου κατά τα προηγού­μενα χρόνια στο Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας της Σταυρού­πολης αλλά και με τη σημερινή ιδιότητα του υπαλλήλου της Δημοτικής Επιχείρησης Τοπικής Ανάπτυξης Σταυρούπολης καθώς και με την τοποθέτησή μου από τις 3/6/2006 στο Κέντρο Πληροφόρησης Νέων, δύναμαι να σας παρουσιάσω τις προτάσεις μου και την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών για θέματα νεολαίας του Δήμου της Σταυρούπολης στο Νομό Θεσσαλονίκης.

Πρώτα απ’ όλα, σήμερα στο Δήμο της Σταυρούπολης, οι υπηρεσίες για θέματα νεολαίας αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα που άπτονται σε θέματα λειτουργίας και χρηματο­δότησης.

Μπορεί κατά τα προηγούμενα χρόνια να υπήρξε συγκε­κριμένη προσπάθεια και συγκεκριμένη δομή όμως ποτέ και ίσως να μην έγινε αντιληπτή ή να μην υπήρξε η θέληση για την πραγματική κοινωνική προστιθέμενη αξία για τη νεολαία του Δήμου της Σταυρούπολης.

Αντιμετωπίζονται καθημερινά κατά τη γνώμη μου προβλή­ματα δυσκαμψίας, προβλήματα που έχουν να κάνουν με την επισκεψιμότητα των νέων προς το ΚΠΝ καθώς ένα μεγάλο κομ­μάτι του κόσμου δεν το γνωρίζει καθόλου και ίσως σ’ αυτό το σημείο πρέπει να γίνει περισσότερη δουλειά και φυσικά παρατη­ρούμε προβλήματα χρηματοδότησης καθώς δεν υπάρχει το συγκεκριμένο πλαίσιο για να μπορεί να λειτουργήσει οικονομικά το ΚΠΝ ακόμη και για την εκτύπωση διαφόρων πληροφοριών από το Internet για να ενημερωθούνε οι νέοι παρατηρείται και δημιουργείται πρόβλημα.

Ένα επίσης πρόβλημα που παρατηρείται και είναι υπαρκτό είναι ότι το Δημοτικό Συμβούλιο νέων είναι ανενεργό αλλά η άποψη που υπάρχει από τους θεσμικούς γι’ αυτό το θεσμό πιστεύω πως είναι λανθασμένη.

Έτσι λοιπόν, τα προβλήματα που υπάρχουν για το ΚΠΝ αλλά και για το Δημοτικό Συμβούλιο νέων είναι εκείνα που δεν μπορούν να αποδώσουν την αμφίδρομη σχέση που πρέπει να υπάρξει μεταξύ Δήμου και Νεολαίας αλλά και της προστιθέμενης κοινωνικής αξίας του Δήμου προς τη νεολαία αλλά και τη νεολαία προς το Δήμο για να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής αλλά και για να μπορέσει να συμβάλει ο Δήμος προς τη νεολαία εκείνες τις προϋποθέσεις για την επίλυση των προβλημάτων τους αλλά και μέσα από την ομαλή και βέλτιστη λειτουργία των θεσμών να στηρίξει την δωρεάν παιδεία και να μην αφήσει στο περιθώριο ένα μέρος της νεολαίας που δεν μπορεί να αντιληφθεί και δεν μπορεί να συμμετέχει στις σύγχρονες εξελίξεις που διαδραματίζεται στο ολοένα και μεταβαλλόμενο κοινωνικό κεκτημένο.

Και γι’ αυτό λοιπόν το πρώτο βήμα και η πρώτη στρατηγική από τους ιθύνοντες είναι να συνδέσουν το ΚΠΝ με το Δημοτικό Συμβούλιο νέων και πως μπορεί να γίνει η σύνδεση αυτή; Το ΚΠΝ να είναι ο φορέας ενημέρωσης και πληροφόρήσης για όλα εκείνα τα θέματα που απασχολούν τους νέους και το Δημοτικό Συμβούλιο νέων να είναι εκείνο το συντονιστικό όργανο από το οποίο να υλοποιούνται δράσεις οι οποίες να προκύπτουν ως κατευθυντήριες γραμμές από το ΚΠΝ άλλωστε στην περίπτωση που το Δημ. Συμβούλιο νέων δημιουργηθεί σύμφωνα μ’ όλες τις εκείνες προϋποθέσεις που έχουν καταγραφεί από το πανελλήνιο όργανο και έτσι όπως είχαν προκύψει από το 3ο συνέδριο που είχε γίνει στην Κοζάνη μπορεί το Δημ. Συμβούλιο νέων να δημιουργήσει επιτροπές ατόμων με θεματολογίες και το ΚΠΝ να είναι ο αργός στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση δράσεων των υπαρχόντων επιτροπών.

Στο δεύτερο στάδιο στρατηγικής που πρέπει άμεσα και σε συνδυασμό με τη λειτουργία των δύο υπαρχόντων θεσμών είναι να θεσμοθετήσει ο Δήμο μία προγραμματική σύνδεση και μέσα από τη σύνδεση αυτή να περιγράψει και να θεσπίσει με την έγκυρη και σύμφωνη γνώμη του Δημ. Συμβουλίου της δράσης τις διοικητικές, τις εργασιακές και όλες τις χρηματοδοτικές σχέσεις λειτουργίας των δύο παραπάνω θεσμών. Και τι λύση μπορεί να επιλέξει για το χρηματοοικονομικό σχέδιο; Πιστεύω πως έχει τρεις κατευθύνσεις: ή να δημιουργήσει ένα ευέλικτο σχήμα μέσα από μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία η οποία και υπάρχει κατά τα προηγούμενα χρόνια όπου είναι ο Ήφαιστος και μέσα από την χρηματοοικονομική και προγραμματισμένη σύμβαση αλλά και από ένα 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο που να αποτελείται από 5 νέους και 4 μέλη του Δημ. Συμβουλίου να προστατέψει τη λειτουργία, τη διαφάνεια και την ομαλή λειτουργία των δύο θεσμών.

Μπορεί επίσης, με το ταμείο της κοινωνικής αλληλεγγύης να δώσει την προστιθέμενη αξία στους νέους όπου δηλ. με το 2% των πόρων που προκύπτει μέσα από τις δημοπρατήσεις έργων να τα αποδώσει στους φορείς της νεολαίας και μέσα από τις θεσμοθετήσεις του Διοικητικού Συμβουλίου ν’ αποδώσει σε συγκεκριμένα άτομα την ευθύνη για σχεδιασμό και για την υλοποίηση δράσεων αλλά και της κατάρτισης ανά έτους με προϋπολογισμό, ισολογισμό και απολογισμό ή να οδηγηθεί ο Δήμος σε μια τρίτη χρηματοοικονομική λύση η οποία και να προκύπτει μέσα από την ίδρυση και θέσπιση Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και έτσι μέσα από την κατάρτιση Διοικητικού Συμβουλίου και τη λειτουργία η οποία να προκύπτει από το καταστατικό της εταιρείας να δώσει λύση και στην χρηματοδότηση και στη λειτουργία αλλά και στην κοινωνική προστιθέμενη αξία για τους νέους του Δήμου μας.

Τέλος, το τρίτο στάδιο στο οποίο πρέπει άμεσα να επικε­ντρώσει ο Δήμος τις προσπάθειές του για μια καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών είναι να δημιουργήσει καλύτερες προϋποθέσεις όσον αφορά στο χώρο της λειτουργίας των υπηρεσιών καθώς οι σημερινοί χώροι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις πραγ­ματικές ανάγκες των νέων και εδώ ο συντάξας του κειμένου δύναται να προτείνει τις παρακάτω εξής λύσεις: ή να μεταφερθεί το ΚΠΝ και εφόσον υπάρξει το χρηματοοικονομικό σκέλος έτσι ώστε να υπάρξει λύση και για τους δύο θεσμούς και για το Δημ. Συμβούλιο νέων και για το ΚΠΝ οπότε να μεταφερθεί στον κήπο του Βοτανικού και να αποδοθεί όλο το κόκκινο πάρκο που βρίσκεται στην οδό Σόλωνος στη νεολαία της Σταυρούπολης και να σχεδιαστούν από την αρχή διάφορες κινήσεις για την καλύτερη αλλά και για την ομαλότερη πρόσβαση των νέων στο συγκε­κριμένο σημείο αλλά και για συνδεθεί το περιβάλλον με τη νεολαία και να ξεκινήσουν συγκεκριμένες δράσεις πάνω σ’ αυτήν τη θεματολογία διαφορετικά μια δεύτερη άποψη είναι να στεγαστούν τα θέματα της νεολαίας στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο που βρίσκεται στην περιοχή της Ηλιούπολης και να συνδεθεί ο αθλητισμός με τη νεολαία και να γίνουν δράσεις με το συγκεκριμένο αντικείμενο είτε να επανασχεδιάσει ως τρίτη λύση ο Δήμος μέσα από τα συγκεκριμένα κτίρια που διαθέτει από τον κοινωνικό συντελεστή και να τα εγκαταστήσει σ’ ένα συγκεκριμένο χώρο και να δημιουργήσει ένα πολυδύναμο κέντρο και έτσι να προβεί σε μία πώληση, όπως ο Δήμος Νεαπόλεως που βρίσκεται το πολυδύναμο στην οδό Ριέκα.

Έτσι λοιπόν όταν ο Δήμος και το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίσει να δώσει λύσεις σε όλα τα παραπάνω προανα­φερθέντα πιστεύω πως μπορούμε να γίνουμε πρωταγωνιστές όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε πανελλαδικό διεθνές επίπεδο και να μην παραμένουμε παρατηρητές και κομπάρσοι όπως σήμερα. Γιατί η Σταυρούπολη σε πολλά θέματα ήταν πρωτοπόρα, έτσι λοιπόν πρέπει να γίνει για τα θέματα της νεολαίας και φυσικά της ευθύνης, κατά τη γνώμη μου, την φέρει ο ίδιος ο Δήμαρχος, δηλαδή κατά πόσο θέλει να αξιοποιήσει τους νέους της περιοχής που αποτελούν μέσα από διάφορες έρευνες και στοιχεία το 12% του πληθυσμού της Σταυρούπολης.

Κατά τη γνώμη μου, όσα περιγράφηκαν, πιστεύω πως η καλύτερη λύση είναι το να μεταφερθεί στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο που βρίσκεται στην Ηλιούπολη στην υπηρεσία της Νεολαίας και να συνδεθεί από εκεί ηλεκτρονικά με όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Δήμου όπως το ΚΕΠ (Κέντρο Κοινωνικών Υπηρεσιών) στο υπάρχον Δημαρχείο καθώς και με το Πνευματικό Κέντρο, το θέατρο και με τη Μονή Λαζαριστών και πιστεύω πως υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικά να γίνει αυτό φυσικά και με την κείμενη γνώμη ενός ανθρώπου που είναι γνώστης του συγκεκριμένου αντικειμένου και γιατί πιστεύω πως πρέπει να μεταφερθεί εκεί αλλά και γιατί προτείνω τον συγκεκριμένο χώρο γιατί εκεί η σημερινή διοικούσα αρχή έχει πραγματοποιήσει έναν καινούριο χώρο που είναι συγκεντρωμένα σχολεία, αθλητικοί χώροι και βρίσκεται πολύ κοντά ο κήπος του Βοτανικού που μπορεί στο Αθλητικό κέντρο να είναι οι υπηρεσίες και στον Βοτανικό κήπο να γίνονται οι δράσεις και έτσι όπως έχουν δημιουργηθεί υπάρχουσες προστιθέμενες αξίες για την συγκεκριμένη περιοχή, να δώσουμε περισσότερη αξία με την υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης.

Καθώς επίσης, πιστεύω, πως με τη μεταφορά των υπηρεσιών στις συγκεκριμένες θέσεις πως ο χρηματοοικονομικός και τεχνικός σχεδιασμός να απαρτιστεί από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία και από την προγραμματική σύμβαση για να υπάρξει ευελιξία, διαφάνεια και λειτουργία γιατί επίσης ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται σήμερα είναι τα ωράρια των υπηρεσιών θεμάτων νεολαίας που λειτουργούν οι φορείς 5-6 ώρες ενώ κατά την γνώμη μου πρέπει να λειτουργούν 12-13 ώρες και το χειμώνα να πιάνουμε και τις δύο σχολικές βάρδιες και κατά τη σύνταξη του κειμένου και του υπαλλήλου είμαι στη διάθεσή σας για να εργαστώ και να ανταποκριθώ σ’ αυτό το δύσκολο ωράριο. Πρέπει δηλαδή οι υπηρεσίες που απασχολούν τα θέματα της νεολαίας να λειτουργούν από 8.30 π.μ. έως 10-11 μ.μ. Πρέπει λοιπόν να φτιάξουμε ένα πραγματικό στέκι νεολαίας που όχι μόνο να είναι για καφέ και διασκέδαση αλλά να είναι ένας χώρος που ν’ ανταποκρίνεται και να παρεμβαίνει στα θέματα άμεσου ενδιαφέροντος και άμεσο προβληματισμό των νέων να μπορούμε να απαντήσουμε σε προβλήματα παιδείας, σε προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον επαγγελματικό προορισμό με θέματα κατάρτισης με το πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε, το ερασιτεχνικό χόμπι και ταλέντο μιας ομάδας ή ενός παιδιού σε επαγγελματική σταδιοδρομία, το πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο περιβάλλον μακριά από τα ναρκωτικά και από τους ρύπους τους ατμοσφαιρικούς για το πώς μπορούμε να βγάλουμε τα κέντρα του Αθλητισμού τα οποία να κάνουν καριέρα σε μεγάλες ομάδες όπου έχουμε τέτοια παραδείγματα στη Σταυρούπολη που και είμαστε περήφανοι με την πορεία του Γιώργου Βέρνη και με την πορεία του Λευτέρη Κιακούση και έτσι λοιπόν γιατί να μείνουμε μόνο σ’ αυτά τα παραδείγματα και να μην κάνουμε κι άλλου τέτοιου είδους παραδείγματα.

Σε περίπτωση δε και μετά από πολλές συζητήσεις και φυσικά με την ευφυΐα, τη διαύγεια και τη διορατικότητα των ιθυνόντων και τη συμβολή του Δημάρχου και αφού λύσουμε όλα αυτά τα προβλήματα και δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο κανόνων αρχών αξιών λειτουργιών μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά και μερικά από τα παρακάτω μπορούν να είναι και φυσικά ν’ ανταποκρίνονται σε 3 με 5 κατευθυντήριες γραμμές στο τι πολιτικές δίνονται ώστε ο Δήμος να εφαρμόσει για το παιδί, για τον έφηβο, για τον νέο αλλά και σε τι πολιτικές μπορεί να εφαρμόσει ο Δήμος για το νέο-έφηβο για το παιδί που αντιμετωπίζει συγκεκριμένα προβλήματα ή για παιδιά, νέους ή εφήβους που είναι και ανήκουν σε ομάδες ευπαθή πληθυσμού για άτομα με ειδικές ανάγκες, για πολύτεκνους, για άγαμες νέες μητέρες, για τοξικομανείς και πολλές άλλες τέτοιες ομάδες πληθυσμού.

Πρέπει δηλαδή αφού λυθούν όλα τα προβλήματα και εφόσον φτιάξουμε λειτουργικά όλες τις δομές και εφόσον υπάρξει κατοχύρωση των δράσεων και των αντιλήψεων αλλά και των ιδεών να δούμε πως δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής και για μια καλύτερη Σταυρούπολη για το παιδί για τον έφηβο και το νέο, μιλάμε δηλαδή για πολιτικές που ανταποκρίνονται σε τρεις ξεχωριστές ηλικίες, δηλαδή από τα 6 χρόνια μέχρι τα 14, από τα 14 μέχρι τα 20 και από τα 20 μέχρι τα 30 και φυσικά πολλές φορές μπορούν να δημιουργηθούν κοινές πολιτικές για όλες τις ηλικίες. Και αν χρησιμοποιηθούν όλες οι δομές που υπάρχουν εδώ μέσα στη Σταυρούπολη, και δημιουργήθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια μπορούμε να προσαρμόσουμε και να δώσουμε περισσότερο αξία στις υπάρχουσες δομές του Δήμου και που δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν γιατί λείπει κάτι που πρέπει να προστεθεί και πρώτα απ’ όλα από τη στιγμή που ο Δήμαρχος αποφασίζει να δώσει το έναυσμα πρέπει να θεσμοθετήσουμε δράσεις όχι μόνο σε τοπικό αλλά σε πανελλήνιο και διεθνές επίπεδο δράσης όπως Πανελλήνιο Φεστιβάλ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ όπου εδώ ο Δήμος μέσα από συγκεκριμένες δομές να φέρει τους νέους όλης της χώρας στη Σταυρούπολη και μέσα από το παιχνίδι να δημιουργήσει και να δώσει μηνύματα για τη ζωή προς όλες τις κατευθύνσεις. Μπορεί επίσης να πραγματοποιείται μία φορά το χρόνο πανελλήνιο φεστιβάλ εκπαίδευσης αρχαρίων για τάβλι, αξιοποιώντας δε το πάρκο του Βοτανικού μπορούμε να δημιουρ­γήσουμε ένα κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης σε θέματα ανθοκομικής, γεωπονικής και βιολογικών προϊόντων (π.χ. λαϊκή βιολογικών προϊόντων) και φυσικά σε συνεργασία με το Δήμο της Σταυρούπολης με την ελληνική εταιρεία για την προστασία του περιβάλλοντος και προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς να δημιουργείται εκδήλωση την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος στον κήπο του Βοτανικού και έτσι να προσδώσουμε στον κήπο του Βοτανικού μία αξία όχι μόνο τοπική αλλά και σε περισσότερη διάσταση όπως έκανε φέτος ο Δήμος με την παρούσα έκθεση της Κηφισιάς στην Αθήνας, όπου προέβαλε τον κήπο του Βοτανικού και του έδωσε άλλη διάσταση πέρα από την τοπική, πράγμα που εδώ μπορεί να έρθει προστιθέμενη πραγματική αξία σε θέσεις εργασίας σε κοινωνικό πλούτο και σε κοινωνικό πλεόνασμα.

Πρέπει να δοθεί επίσης σε συνεργασία του Δήμου με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και με όλα τα σχολεία μία διαφορετική πνοή και οπτική για ένα καλύτερο επαγγελματικό προσανατολισμό να μην μιλάει μόνο για την Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία αλλά το να απαντούν και στους νέους που δεν θα προχωρήσουν ή δεν θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο που ν’ απαντά και στις προοπτικές αλλά και στις δομές που υπάρχουν και για τους απόφοιτους Γυμνασίου και Λυκείου αλλά και που ν’ απαντά με εναλλακτικές προτάσεις που υπάρχουν σήμερα και τις εκπαιδευτικές και τις επαγγελματικές που μπορεί ν’ ανταποκριθεί και να προχωρήσει στη σταδιοδρομία του ένας νέος και πως μπορεί να γίνει αυτό; Ανά 20 ημέρες στο θέατρο Χρήστου Τσακίρη ή στο ξενοδοχείο Λαζαριστές ή σε κάποιον άλλο χώρο να έρχονται οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθηγητές τους, άνθρωποι από φορείς που μπορούν να ενημερώσουν και είναι από την πόλη της Θεσσαλονίκης, είτε από τον ΟΑΕΔ είτε από τη διαχειριστική αρχή της περιφέρειας, είτε από το κέντρο Εργασίας είτε από τη Γραμματεία Ισότητας και από άλλους περιφερειακούς φορείς αλλά και να συμμετάσχουν και να δίνουν τις εμπειρίες τους στους νέου που ήδη είναι στον επαγγελματικό στίβο και να υπάρχει μία αμφίδρομη σχέση μεταξύ των μαθητών αλλά και αυτών που έχουν περάσει από το στάδιο αυτό και ήδη είναι στον επαγγελματικό στίβο και να δίνουν τις εμπειρίες τους, την καταγραφή τους, τον προβλη­ματισμό τους προς σ’ αυτούς που μπορούν να ακολουθήσουν αυτούς που ήδη είναι στον επαγγελματικό στίβο να γίνεται επίσης ενημέρωση για τους κλάδους που δημιουργούνται παρθένες αγορές και να μην μείνουμε στην στερεότυπη κοινωνική ιατρική και για το πολυτεχνείο. Άλλωστε η Ελλάδα διαθέτει και πολλούς δικηγόρους και πολλούς γιατρούς. Είμαστε πλέον διατεθειμένοι να δημιουργήσουμε και άλλους δυνατούς κλάδους οι οποίοι μπορούν να δίνουν πραγματική εκπαιδευτική – επαγγελματική αξία.

Πρέπει ο Δήμος μέσα από αυτή την στρατηγική να δώσει απάντηση σ’ ένα νέο επαγγελματικό προσανατολισμό και να δημιουργήσει προϋποθέσεις στο ν’ ανοίξουν καινούριες επιχειρή­σεις σε νέους κλάδους και στην τοπική αγορά άρα να υπάρξουν για το Δήμο περισσότερα έσοδα. Άλλωστε, πλέον, ο στόχος που πρέπει να προκύψει μέσα από την επιτυχή στρατηγική των θεσμών της νεολαίας και πρέπει να είναι προσήλωση του Δήμου, να δημιουργηθεί περισσότερο ανθρώπινο κεφάλαιο στο Δήμο της Σταυρούπολης αλλά και να δημιουργηθούν επιτυχείς δραστη­ριότητες, τα λεγόμενα τρία έσοδα του Δήμου να φτιάξει μέσα από προϋποθέσεις, από ερεθίσματα, από κίνητρα νέες ιδέες να γίνουν επαγγελματική αποκατάσταση και δράση γιατί πλέον ο κόσμος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ούτε την υψηλή φορολογία αλλά ούτε και τη συνεχόμενη αιμορραγία από την αύξηση των και

πιστεύω πως ο δήμος δίνοντας τη δυνατότητα στη λειτουργία των θεσμών νεολαίας καλύτερη λειτουργία τους να μπορέσει να καταφέρει και τις 2 προηγούμενες προαναφερόμενες λογικές δηλαδή και τη δημιουργία ανθρώπινου κεφαλαίου αλλά και τη δημιουργία τριών (3) εσόδων για το Δήμο της Σταυρούπολης. Άλλωστε όσα περισσότερα 3 έσοδα τόσο πιο κοινωνικό πλεόνα­σμα, τόσο περισσότερη κοινωνική πολιτική, τόσο περισσότερο ανθρώπινο κεφάλαιο, τόσο πιο υψηλό βιοτικό επίπεδο, με αποτέλεσμα και άμεσο αντίκτυπο ολοένα και λιγότερα κοινωνικά προβλήματα καθώς έχει την πραγματική δυνατότητα να τα λύσει με πολιτικές.

Ένα επίσης θέμα που πρέπει ν’ αντιμετωπίσει ο Δήμος της Σταυρούπολης είναι να προετοιμάσει τις υπηρεσίες νεολαίας για το πώς να μπολιαστούν με τις αλλαγές που πρόκειται να συμβούν και μέσα από το διάλογο για τις αλλαγές όλης της Αυτοδιοίκησης το 2010, η πόλη της Θεσσαλονίκης δύναται να είναι μητρο­πο­λιτικός Δήμος. Θέλουμε και έχουμε τη διάθεση ως Δήμος Σταυ­ρούπολης σήμερα ως αυτόνομος Δήμος και μεθαύριο ως δημο­τικό διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, να παίξει πρωτοπόρο ρόλο στο μητροπολιτικό Δήμο της Σταυρούπολης με ίσως προτει­νόμενο δήμαρχο του μητροπολιτικού Δήμου Θεσσαλονίκης τον κ. Διαμαντή Παπαδόπουλο, έχουμε ως διάθεση να βάλουμε τις υπηρεσίες σε πλάνο δράσης για το πώς θα είναι μετά από 5-6-7 χρόνια. Έχουμε επίσης τη διάθεση να προηγηθούνε οι υπηρεσίες της κοινωνίας και να προχωρήσουν πράγματα και πολιτικές που για άλλα σήμερα η κοινωνία τα θεωρεί ξεπερασμένα και για άλλα που είναι απαιτούμενα, υπάρχει βούληση για όλα αυτά. Υπάρχει τελικά όραμα για το Δήμο της Σταυρούπολης, για τη νεολαία της και για το πώς μπορεί η νεολαία της στα επόμενα 5-6-7 χρόνια ο συντάξας του κειμένου που είναι διατεθειμένος και δεσμεύεται μέσα από τα καθήκοντά του και τις αρμοδιότητές του, αναγνωρίζοντας όλα του τα λάθη, τα προηγούμενα χρόνια, να προσπαθήσει και να ανταποκριθεί σ’ ένα πραγματικό όραμα του Δημάρχου που να μην καπηλεύεται αξίες και αρχές για προσωπικές φιλοδοξίες αλλά να δίνει κοινωνική προστιθέμενη αξία στους νέους και που να βάζει τη Σταυρούπολη στην πρώτη γραμμή του προσκηνίου αλλά και τους νέους, όχι μόνο σε τοπικό αλλά σε πανελλήνιο και διεθνές στερέωμα. Μπορούν να γίνουν πολλά και φυσικά να γίνουν πράγματα στα συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι και της Σταυρούπολης και των δυτικών συνοικιών. Έχει ήδη δημιουργηθεί και είναι ένα όραμα του προηγούμενου Δημάρχου μας, του κ. Σπύρου Μπαρούτα για αναπτυξιακή εταιρεία βορειοδυτικού τόξου, όπου από κει μέσα υπάρχει το μπόλιασμα των Δήμων και των Κοινοτήτων των δυτικών συνοικιών αλλά υπάρχει ήδη υφιστά­μενος και υπό λειτουργία φορέας για θέματα νεολαίας.

Ποια είναι η συμμετοχή του Δήμου Σταυρούπολης σε όλα αυτά; Συμμετέχει, πρωτοπορεί, οραματίζεται, σχεδιάζει, είναι κομπάρσος, παρατηρεί, βλέπει και κρίνει, τι από όλα συμβαίνει. Και σύμφωνα με τους κώδικες Δήμου και Κοινοτήτων, αλλά και με προοπτικές που δίνονται από την Αυτοδιοίκηση μπορεί τα επόμενα χρόνια, αν δεν γίνει ο μητροπολιτικός Δήμος Θεσσα­λονίκης, μπορεί να οδηγηθεί κάποια στιγμή σε Δήμο των Δυτικών Συνοικιών.

Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της Σταυρούπολης και της νεολαίας της; Οι ιθύνοντες θα δώσουν την δυνατότητα να προχω­ρήσουμε σε επιχειρησιακά προγράμματα και να διεκδικήσουμε επιχορηγήσεις για το Δήμο της Σταυρούπολης, έτσι ώστε να φτιάξουμε δομές για τους νέους της.

Ζητώ από το Δήμαρχο μια σαφή απάντηση γιατί μπορεί ο συντάξας του κειμένου να έχει ένα πρόβλημα υγείας αλλά όσον αφορά στις ικανότητές του και στη διάθεσή του, δεν φοβάται τίποτα και κανέναν και είναι έτοιμος για το προσωπικό του όραμα για τη νεολαία όχι μόνο της Σταυρούπολης αλλά και της χώρας και βρίσκεται εξίσου ένα όραμα από τους ιθύνοντες και τον Δήμαρχο να μπορέσει να συμβάλλει και να δεχτεί να συμμε­τάσχει σε πολιτικές όχι που να παραδίδουν όραμα αλλά να φέρουν τους νέους στο πραγματικό προσκήνιο της υλοποίησης και της σχεδίασης προβλημάτων και πολιτικών.

Επίσης, πρέπει η Σταυρούπολη, εφόσον έχει συγκεκριμένα προβλήματα από άτομα ανήκοντα σε ευπαθείς ομάδες και κυρίως αντιμετωπίζει το οξύτατο πρόβλημα των ναρκωτικών, να σχεδιάσει και να εφαρμόσει και να προφυλάσσει τους νέους της, αλλά και να τους ενθαρρύνει σ’ ένα πρόγραμμα υποστηριζόμενης διαβίω­σης, ένα πρόγραμμα που να απαντά και να επιλύει προβλήματα όπως για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, στο τι γίνεται σε περίπτωση που μείνει απολύτως μόνος, χωρίς οικογένεια, πως μπορεί αυτό το παιδί να συνεχίσει τη ζωή του. Υπάρχουν δομές και μπορούν να γίνουν και άλλες που θα δώσουν λύση στα προβλήματα των τοξικομανών και πως μπορούμε να τα προφυλάξουμε. Να ενημερώσουμε τον κόσμο ότι τα ναρκωτικά και οι ναρκομανείς είναι άρρωστοι άνθρωποι και όχι άνθρωποι που έχουν επιλέξει οι ίδιοι τον προορισμό τους, και όλα αυτά ενώ υπάρχουν και αντιμετωπίζουμε συγκεκριμένη κατάσταση με τον ΟΚΑΝΑ Σταυρούπολης, μπορούμε δηλαδή με το πρόγραμμα της υποστηριζόμένης διαβίωσης όχι μόνο να προλάβουμε αλλά και να επιλύσουμε το πρόβλημα. Μπορούμε ακόμη και μέσα απ’ αυτούς τους ανθρώπους να παράγουμε προστιθέμενη αξία και να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι και αυτοί είναι χρήσιμοι για το κοινωνικό σύνολο.

Μπορούμε επιτέλους την κατακερματισμένη κοινωνική πολιτική του Δήμου Σταυρούπολης να την κάνουμε ένα σώμα και να φέρουμε ομαλά αποτελέσματα;

Μπορούμε να φτιάξουμε ευέλικτα και όχι δύσκαμπτα σχήματα με διαφάνεια χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και με κοινωνικό πλεόνασμα;

Θέλετε να αξιοποιηθεί η προηγούμενη δομή; Έχει καλώς.

Θέλετε να γίνει από την αρχή μία δομή; Έχει καλώς.

Όμως, σας παρακαλώ, κύριε Δήμαρχε, και κύριοι δημότες να δουλέψουμε και να δουλέψετε για τη νεολαία της περιοχής μας. Για μια νεολαία που έχει τη διάθεση και την όρεξη αλλά και έχει να δώσει πραγματικά στο Δήμο της Σταυρούπολης.

Για μια νεολαία που προέρχεται από γονείς μεροκα­ματιάρηδες, γονείς χαμηλού βιοτικού επιπέδου, που όμως κατάφεραν να κάνουν και σωστές οικογένειες και οικογένειες με αξίες και αρχές και έχουν άρα ευθύνη για την πορεία αυτών των παιδιών, των εφήβων και των νέων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου