Δήμος Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης
Κ.Π.Ν.
Θέμα: Ενημέρωση για θέματα και προκηρύξεις διαφόρων ειδικοτήτων σε φορείς του Δημοσίου
Στο ελληνικό Δημόσιο σήμερα για να μπορέσει να διεκδικήσει κανείς ισάξια μια θέση εργασίας σε οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου τομέα, με βάση το νόμο 2190, το λεγόμενο νόμο του ΑΣΕΠ πρέπει να γνωρίσει ότι σημαντικό ρόλο για την επιτυχία του δίνονται α) Δυτικές Εκπαιδευτικές Σχολές οι οποίες προβιβάζουν τον υποψήφιο δίνοντάς του ειδικά μόρια και φυσικά οι συγκεκριμένες εκπαιδευτικές σχολές απευθύνονται σε φορείς οι οποίοι είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την ειδικότητα φοίτησης της σχολής. Για παράδειγμα, η σχολή Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης μπορεί βέβαια σ’ αυτή τη σχολή τα στάνταρ να είναι υψηλού επιπέδου και ο υποψήφιος να χρειάζεται αλλά και να διαθέτει αρκετές δυνατότητες και από άποψης βιογραφικού αλλά και από άποψης διαβάσματος γιατί πρόκειται για απόφοιτους ΑΕΙ – ΤΕΙ, επίσης για άτομα που έχουν αξιοποιήσει και μετά τη σχολή τους τις γνώσεις τους, δηλαδή έχουν προχωρήσει σε μεταπτυχιακά διδακτορικά, ξένες γλώσσες και πολλά άλλα κέντρα και άρα από τη διαδικασία την οποία υποχρεούνται να ακολουθήσουν οι υποψήφιοι και την προφορική αλλά και την γραπτή σε περίπτωση που επιτύχουν προσλαμβάνονται στο Δημόσιο τομέα με 9ετή θητεία δηλ. προσλαμβάνονται ως στελέχη του Δημοσίου Τομέα ή της Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μιλάμε πλέον για στελέχη υψηλού επιπέδου Δημόσιου τομέα.
Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι η σχολή του ΕΚΑΒ όπου μπορούν να την παρακολουθήσουν οι οποιοιδήποτε ενδιαφερόμενοι κυρίως άτομα που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν είτε ως νοσηλευτικό προσωπικό είτε ως τραυματιοφορείς και γενικότερα θέλουν να παρακολουθήσουν μια καριέρα στον ιατρικό χώρο, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη σχολή του ΕΚΑΒ και αφού την αποφοιτήσουν επιτυχώς να έχουν αργότερα προτεραιότητα σε οποιαδήποτε προκήρυξη γίνει απ’ το ΕΚΑΒ.
Ένα τρίτο παράδειγμα είναι:
α) η διαβάθμιση της σχολής της πυροσβεστικής όπου ακολουθείται μια διαδικασία όπως και στη σχολή του ΕΚΑΒ.
β) Ένας δεύτερος σημαντικός τομέας για την προβίβαση ενός υποψηφίου σε οποιαδήποτε προκήρυξη του Δημοσίου είναι τα εξειδικευμένα σεμινάρια κατάρτισης και τι εννοείται σ’ αυτό το στάδιο. Για παράδειγμα ένας υποψήφιος που θέλει να δώσει και να καταθέσει τα συνημμένα του σε μια προκήρυξη της πυροσβεστικής έχει περισσότερες πιθανότητες προβίβασης όταν έχει παρακολουθήσει είτε το ειδικό σεμινάριο εθελοντισμού από τη γενική γραμματεία ενηλίκων είτε συμμετέχοντας εθελοντικά για αρκετό καιρό στο πυροσβεστικό σώμα και φυσικά παίρνοντας μέρος σε διάφορες αποστολές, είτε τρίτον, συμμετέχοντας εθελοντικά σε ομάδες διάδοσης, τη λεγόμενη ΕΜΑΚ και πολλές ομάδες εθελοντικές διάδοσης, έχουν προκύψει μέσα από Δήμους όπου πολλοί υποψήφιοι για το πυροσβεστικό σώμα για πολλά άλλα σώματα ασφαλείας μπορούν να διεκδικήσουν εξειδικευμένα μόρια.
γ) Ένας πολύ βασικός σταθμός για ν’ αποκτήσει και να διαθέτει περισσότερες πιθανότητες σε συναγωνισμό που γίνεται μέσω των προκηρύξεων του ανώτατου συμβουλίου επιλογής προσωπικού από τους συμμετέχοντες είναι το ν’ ανήκουν σε μια ομάδα ειδικής κατηγορίας και κυριότερα σε ευπαθή ομάδα πληθυσμού, ως οικονομικός μετανάστης, ως πολύτεκνος, ως τκενοπολιτεία ως τρίτεκτος, ως άτομο με ειδικές ανάγκες, ως συγγενής ατόμου με ειδικές ανάγκες, ως τραυματίας πολέμου είτε έχοντας συγγενή τραυματία πολέμου ή ανάπηρου πολέμου ή θύμα πολέμου, είτε αν υπήρξε κάποιος μέλος της οικογένειας του υποψηφίου που να συμμετείχε στην Εθνική Αντίσταση και γενικότερα είτε ο ίδιος ο υποψήφιος είτε της οικογένειάς του να είναι μέλος ανήκων σε ευπαθή ομάδα πληθυσμού, όπως είναι νομοθετημένες μέσα στη νομοθεσία που είναι φυσικά στο Φύλο της Κυβερνήσεως και φυσικά οι ανακρινόμενες είναι στο Φύλο της Κυβερνήσεως.
δ) Στο νόμο 2190 ένας τρόπος διαφοράς για ν’ αυξήσει κάποιος υποψήφιος τα μόριά του είτε κάρτα ανεργίας και φυσικά όταν είναι για πολλούς μήνές δηλαδή τους χαρακτηρισμένους μακροχρόνιους ανέργους που θα έχουν κάρτα άνω των 12 ετών και φυσικά στην περίπτωση αυτή μιλάμε για υποψηφίους που συμμετέχουν σε προκηρύξεις ορισμένου χρόνου σε Δημόσιο τομέα ή προϋπηρεσία αρκετών μηνών και ακόμη στην προκηρυσσόμενη ή και ακόμη στην προϋπηρεσία προκηρυσσόμενη ειδικότητα απ’ τον φορέα όταν μιλάμε για προκηρύξεις είτε απεριόριστου χρόνου είτε για προκηρύξεις προσωπικού στο Δημόσιο Τομέα για το λεγόμενο μόνιμο προσωπικό, φυσικά αρκετά μόρια. Πέρα από τα προσωπικά προσόντα που περιγράφονται μέσα σε μια προκήρυξη του νόμου 2190 είναι οι ξένες γλώσσες και τα πτυχία της πληροφορικής έτσι όπως αναγνωρίζονται και αποδεικνύονται από τη νομοθεσία όσον αφορά στις ξένες γλώσσες όπου η αναγνώρισή τους και η απόδειξή τους τίθενται από το νόμο 2743 και φυσικά για τα πτυχία πληροφορικής. Όπως αποδεικνύονται και αναγνωρίζονται από τη νομοθεσία και την υπουργική απόφαση 1720 σε οποιαδήποτε προκηρυσσόμενη θέση, ο/η υποψήφιος-α μπορεί να καταθέσει μία από τις 4 προορισμένες γλώσσες, είτε της αγγλικής είτε της γαλλικής είτε της ιταλικής είτε της γερμανικής, όπως και για τα πτυχία της πληροφορικής το πτυχίο του ECDL. Τα δύο παραπάνω στοιχεία το συνολικό υψηλότερο νούμερο των μορίων αν βέβαια στην περίπτωση που δεν κατέχονται οι παραπάνω τίτλοι μπορεί ο υποψήφιος να βρει και να αποδείξει με άλλον τρόπο για να μπορέσει να πάρει έναν αριθμό μορίων, με διάφορους τρόπους τέτοιους βέβαια πάντοτε που να γίνονται αποδεκτοί στην επιτροπή αξιολόγησης που είναι υπεύθυνη για την οποιαδήποτε προκήρυξη υπάρχουν βέβαια και οι ειδικότητες που παίζουν ρόλο τα διπλώματα οδήγησης και στο σημείο αυτό δύο είναι οι τομείς που μπορούν να αποδώσουν υψηλότερο νούμερο μορίων στον/στην υποψήφιο-α και φυσικά τα εξής: 1) της μεγαλύτερης κατηγορίας δίπλωμα οδήγησης που έχει ο κάτοχος και 2) όσα περισσότερα χρόνια ασκεί το δίπλωμα της οδήγησης για παράδειγμα δίνεται μεγαλύτερος αριθμός μορίων σ’ ένα υποψήφιο που κατέχει δίπλωμα οδήγησης για 5 χρόνια από έναν που κατέχει δίπλωμα οδήγησης γ΄ κατηγορίας και το ασκεί για 3 χρόνια. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις μηχανές, όσο πιο μεγαλύτερο κυβισμού είναι το δίπλωμα και όσα περισσότερα χρόνια το έχει, τόσα περισσότερα μόρια δίνονται στον υποψήφιο-α από την Επιτροπή Αξιολόγησης για την οποιαδήποτε προκήρυξη.
Πολλές φορές, χαρακτηριστική διαφορά που μπορεί να προκύψει στην προβίβαση ενός υποψηφίου από έναν άλλο σε μια οποιαδήποτε προκήρυξη είναι η εθελοντική δράση και κυρίως αυτό δεν προκύπτει μόνο από συγκεκριμένα σεμινάρια αλλά και από την δράση του ατόμου που είναι φυσικά αποδεδειγμένη από διάφορες επιστολές του φορέα της εθελοντικής ή κοινωνικής δράσης για παράδειγμα, ένα άτομο που θέλει να λάβει μέρος στην προκήρυξη που έχει να κάνει με τον ιατρικό χώρο, βεβαίως όλοι οι απόφοιτοι ΤΕΙ – ΑΕΙ πρέπει να διαθέτουν μια βεβαίωση από την ένωσή τους, αλλά μπορούν να έχουν περισσότερα μόρια και περισσότερες πιθανότητες σε περίπτωση που είναι για παράδειγμα, μέλη και έχουν συμμετάσχει σε πολλές αποστολές των εθελοντικών φορέων που έχουν σχέση με την υγεία όπως για παράδειγμα οι γιατροί χωρίς σύνορα ή να είναι μέλη στην εθελοντική οργάνωση για τους παθόντες μεσογειακής αναιμίας ή να είναι εθελοντές κοινωνικής δράσης. Για παράδειγμα ένα άτομο που θέλει να λάβει μέρος στην προκήρυξη που έχει να κάνει με τον ιατρικό χώρο βεβαίως όλοι οι απόφοιτοι ΤΕΙ-ΑΕΙ πρέπει να διαθέτουν μια βεβαίωση από την ένωσή τους, αλλά μπορούν να έχουν περισσότερα μόρια και περισσότερες πιθανότητες σε περίπτωση που είναι για παράδειγμα μέλη και έχουν συμμετάσχει σε πολλές αποστολές των εθελοντικών φορέων που έχουν σχέση με την υγεία όπως για παράδειγμα οι γιατροί χωρίς σύνορα ή να είναι μέλη στην εθελοντική οργάνωση για τους πάσχοντες με μεσογειακή αναιμία ή είναι εθελοντές κοινωνικοί λειτουργοί που συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις και πολλά άλλα τέτοιου είδους γεγονότα. Επίσης, πολλές φορές, μετά κατά πόσο ένας υποψήφιος έχει δείξει το ενδιαφέρον και τη δράση του να ακολουθήσει επαγγελματικά μια ειδικότητα από τη σχολή της αποφοίτησής του. Για παράδειγμα, πολλά οικονομικά επαγγέλματα μπορούν να δώσουν μόρια σ’ έναν υποψήφιο όταν έχει αποκτήσει ο υποψήφιος μετά την αποφοίτησή του όλες τις αρμόδιες άδειες, για παράδειγμα όταν ο απόφοιτος της οικονομικής σχολής (ΤΕΙ, ΑΕΙ) πρέπει μετά την αποφοίτησή του, να είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου μπορεί να πάρει διάφορα υψηλότερα μόρια αν έχει πάρει το εκπαιδευτικό σεμινάριο του ασφαλιστή, την άδεια του συμβούλου ή άλλων παρεμφερών επαγγελμάτων απ΄ την επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Βέβαια, πρέπει να διαθέσει χρόνο κόπο και έξοδα αλλά για ένα θέμα που τον αφορά στο παρόν και στο μέλλον του, πιστεύω πως είναι καλό να διαθέσει όλα αυτού του είδους τα γεγονότα και έτσι να μπορέσει με τα ειδικά μόρια να κεφαλαιοποιήσει τις ολοένα και μεγαλύτερες πιθανότητες για να προβιβαστεί σε μία θέση του Δημοσίου. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και ν’ αποδειχτεί και μέσα από τους γραπτούς διαγωνισμούς για να μπορέσει κανείς να έχει επιτυχία προβίβασης σ’ έναν φορέα με γραπτό διαγωνισμό πρέπει να συνδυάσει δύο γεγονότα μ’ έναν καλό βαθμό στα γραπτά αλλά και κάποια εξειδικευμένα μόρια από την κατάθεση των δικαιολογητικών του ήδη προδιαγραμμένου βιογραφικού του και με το άθροισμα αυτών των δύο γεγονότων να έχει όσο μπορεί το πιο υψηλότερο αριθμό μορίων. Βέβαια από το φθινόπωρο του 2006 για όλους τους υποψήφιους ή τους εν δυνάμει υποψήφιους δίνεται ν’ αποτελέσει ο διαγωνισμός πολλαπλών ερωτήσεων που είναι πιθανόν να πραγματοποιηθεί από τον ΑΣΕΠ και στην περίπτωση αυτή ο οποιοσδήποτε υποψήφιος μέσα από τη συμμετοχή του δίνεται να συγκεντρώνει έναν αριθμό μορίων ο οποίος σύμφωνα με την ενημέρωση του ΑΣΕΠ να ισχύει ως προστιθέμενη αξία για τον οποιονδήποτε διαγωνισμό ή προκήρυξη στο μέλλον, δηλαδή τι πρόκειται να γίνει απ’ το φθινόπωρο του 2006 ο ΑΣΕΠ πρόκειται να καταρτίσει συγκεκριμένους περιόδους ενός διαγωνισμού όπου εκεί η συμμετοχή είναι για όλους ο συμμετέχων μέσα από τον διαγωνισμό αυτόν και μέσα από την αξιολόγησή του κατά την γραπτή εργασία δίνεται να συγκεντρώνει έναν αριθμό μορίων, ο οποίος να προστίθεται στο μέλλον ως προστιθέμενος στον αριθμό των μορίων που να συγκεντρώνει ο υποψήφιος σε μια προκήρυξη δηλαδή αν ένας υποψήφιος από αυτή τη διαδικασία έχει 70 μόρια και σε μια προκήρυξη που θα γίνει στο μέλλον μέσα από τις κείμενες διαδικασίες που δίνονται 100 μόρια τότε σ’ εκείνη την προκήρυξη ο υποψήφιος αντί για 100 μόρια που είχε τη δυνατότητα να διαθέτει τώρα μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία δίνεται η δυνατότητα συγκέντρωσης 170 μορίων. Προστίθενται δηλαδή τα γραπτά με την προδιαγραμμένη πορεία του οποιουδήποτε υποψηφίου-ας αποφασίζει δηλαδή το ΑΣΕΠ να προχωρήσει στη σύνθετη επιλογή προσωπικού φυσικά και να δώσει τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους μέσα από την αντικειμενικότητα να διεκδικήσει με περισσότερες πιθανότητες που διαθέτουν σήμερα μια προβίβαση στο Δημόσιο. Πρέπει επίσης να καταγράφει κανείς που συμμετέχει σε διαγωνισμούς αλλά και να παρακολουθεί το σύνολο μοριοδότησής του και τι θετικό μπορεί να προκύψει για τον υποψήφιο μέσα από αυτήν τη διαδικασία μπορεί να καταλάβει το εξής: τι του λείπει και που και ποιος παράγοντας του αφαιρεί τη δυνατότητα να προβιβαστεί έτσι ώστε να συγκεντρώσει κανείς τα μόρια και να διεκδικήσει και πάλι με περισσότερες δυνατότητες την προβίβασή του. Επίσης δύναται να σημειωθεί ότι με την τελευταία τροποποίηση του νόμου 2190, την 3051 του 2002 στο Δημόσιο μπορούν να κάνουν την αίτησή τους άτομα με ηλικία έως 55 ετών εκτός από τις σχολές και τις προκηρύξεις που αφορούν στα σώματα ασφαλείας και ενόπλων δυνάμεων όπου εκεί είναι έως 29 ετών και μπορούν να φτάσουν για συμμετοχή οι υποψήφιοι ως 35 ετών και φυσικά με κάποιες προϋποθέσεις, δηλαδή στα σώματα ασφαλείας και στις ένοπλες δυνάμεις το όριο είναι έως τα 29 έτη εκτός και μόνο για κάποιους εθελοντές ή συμβασιούχους που τους δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν την προβίβασή τους έως 32-35 έτη ηλικίας δύναται να καταλάβει κανείς ότι μέσα από τη διαδικασία του 2190 και την αντικειμενικότητα του νόμου ότι συμμετοχή έχουν οι πάντες μόνο που για να διεκδικήσει κανείς την προβίβασή του, πρέπει να διαθέτει πιο πολλά εξειδικευμένα μόρια ή ειδικά μόρια που μπορεί όπως περιγράφηκαν κατά την ανάλυση του κειμένου.
Θεσσαλονίκη 27 Ιουλίου 2006
Μετά τιμής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου